Zespół Szkół im. Tadeusza Kościuszki w Miliczu

"Poznaj Polskę" - Gdańsk

W dniach 18-20.09.2023 uczniowie wzięli udział w drugiej 3-dniowej wycieczce  dofinansowanej z rządowego programu POZNAJ POLSKĘ. Wycieczka zaczęła się od wizyty w Muzeum Wisły i Centrum Konserwacji Wraków Statków. Uczniowie mieli okazję zobaczyć pozyskane podczas badań archeologicznych jak i oddane na potrzeby edukacyjne łodzie i jachty, którymi dawniej podróżowano, poznali tajniki ich tworzenia jak i ich przeznaczenie. Po prelekcji zobaczyliśmy zabytkowy most w Tczewie, niegdyś będący najdłuższym w Europie.

Drugi dzień obfitował w zabytki samego Gdańska, zobaczyliśmy Trzy Krzyże będące Pomnikiem Poległych Stoczniowców, byliśmy pod bramą Stoczni Gdańskiej. Następnie zostaliśmy oprowadzeni po pięknie urządzonym Europejskim Centrum Solidarności. Następnie zostaliśmy przewiezieni do zespołu pocystersko-katedralnego Gdańsk-Oliwa, gdzie zwiedziliśmy przepiękną katedrę z robiącymi wrażenie ogromnymi organami, spacerowaliśmy po parku dochodząc aż do palmiarni. W godzinach popołudniowych zostaliśmy zabrani do centrum Gdańska i pokazano nam Kościół Mariacki, Bramę Złotą, Ratusz i Dwór Artusa, Bramę Zieloną, nabrzeże Motławy. Na koniec odbyliśmy spacer na Westerplatte przy opowieści pana przewodnika o wydarzeniach z tego miejsca heroicznej obrony.

Ostatni dzień rozpoczęliśmy zwiedzaniem zespołu zamkowego w Malborku, gotyckiego zamku wpisanego na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.