Zespół Szkół im. Tadeusza Kościuszki w Miliczu

Paryż zdobyty

W niedzielę 28 maja uczniowie naszej szkoły wraz z opiekunkami udali się w niezwykle fascynującą podróż. Ich celem był Paryż. Pożegnani przez rodziców punktualnie o 17:00 wyruszyliśmy w daleki, dla niektórych nieznany świat.
Droga była długa i męcząca, ale wszyscy byliśmy ciekawi, czym zaskoczy nas niegdysiejsza stolica świata. A odkryła przed nami wiele tajemnic. Na początku przepiękne Ogrody Luksemburskie, Dzielnicę Łacińską wraz z Sorboną, Kościoły św. Szczepana i św. Seweryna, oraz Katedra Notre-Dame. Po wypełnionym po brzegi atrakcjami dniu udaliśmy się do hotelu. Paryskie korki w sposób nieprawdopodobnie przemyślny forsowali nasi kierowcy, a o tajemnicach miasta opowiadała nam Pani Zosia - działaczka polonijna.
Kolejny dzień obfitował w jeszcze więcej ciekawych zabytków: Montmatre, Bazylika Sacre-Coeur, Moulin Rouge, Plac Pigalle, Opera, Muzeum Perfum, Galeria Lafayette, z dachu której rozciągał się widok na przepiękną panoramę Paryża. Najwięcej przyjemności sprawił nam jednak wieczorny rejs po Sekwanie. Urzekła nas wówczas rozświetlająca się milionami żarówek Wieża Eiffla.

Kolejny dzień to przebogaty Wersal, Pola Elizejskie, Łuk Triumfalny i Plac Concorde. Ostatni dzień w Paryżu był najbardziej intensywny. Wbiegliśmy na drugie piętro Wieży Eiffla, pokonaliśmy kilka kilometrów spacerując brzegami Sekwany, a po południu to, co dla niektórych było najważniejsze, zwiedzaliśmy Luwr. Zmęczeni, ale zachwyceni próbowaliśmy wypocząć przed, dla niektórych największą atrakcją,Disneylandem. A tam krzykom radości i strachu nie było końca. Właściwie był, kiedy o 20:00 wyruszyliśmy w drogę powrotną do Polski. Zmęczeni i szczęśliwi dotarliśmy wreszcie do domów.